مصاحبه علوم ورزشی: چگونه از مکمل کراتین استفاده کنیم؟


حتما فکر کرده اید که چقدر مکمل کراتین برنامه ریزی کنید. با خواندن این مقاله ، نحوه مصرف و مصرف مکمل های کراتین را یاد خواهید گرفت.

کراتین به عضله سازی و افزایش حجم عضلات کمک می کند ، به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران ، به ویژه آنهایی که در بدنسازی و تناسب اندام فعالیت می کنند ، مکمل کراتین را یکی از پرکاربردترین مکمل های ورزشی می دانند ، زیرا کراتین برای بازسازی و تولید انرژی استفاده می شود. بدن مفید است کراتین ترکیبی از ترکیبات پروتئینی است که از سه اسید آمینه متیونین ، آرژنین و گلیسین تشکیل شده است.

چگونه می توان کراتین مصرف کرد؟

برای بدست آوردن بهترین نتیجه از مکمل کراتین خود باید دو نکته را بدانید. اولین روش بارگذاری نامیده می شود ، برای افرادی که هرگز از کراتین استفاده نکرده اند بهتر عمل می کند. ظاهراً در این روش ، ماهیچه ها با کراتین اشباع شده اند. در حدود 4 گرم هر روز در 4 روز اول هفته استفاده می شود.

بعد از این مدت لازم است روزانه 3 تا 5 گرم کراتین برای سیری ماهیچه ها استفاده شود. کراتین را می توان با آب یا اسیدهای غیر اسیدی مصرف کرد. آب انگور یکی از مناسب ترین آب میوه ها برای استفاده همزمان با کراتین است.

روش دیگر مصرف مکمل کراتین مونوهیدرات چند مرحله ای است. در این روش ، به استثنای مدت زمان طولانی ، ورزشکار اساساً نیاز دارد از پنج تا پانزده گرم مکمل در روز ، بدون احتساب زمان بارگیری استفاده کند. کراتین وقتی با کربوهیدرات هایی مانند دکستروز (گلوکز) ترکیب شود و حدود یک ساعت و نیم قبل از تمرین استفاده شود بسیار بهتر عمل می کند.

بهترین چیزی که می توان در مورد کراتین گفت این است که مطالعات هیچ اثر مضر بر کراتین نشان نداده است. اگر کراتین سالم باشد ، کاملاً بی خطر و م effectiveثر است. با این حال ، مانند سایر شرایط ، استفاده بیش از حد از مکمل برای ماهیچه های اشباع شده با کراتین توصیه نمی شود. این بدان معناست که از داروی تجویز شده برای بدست آوردن ماهیچه های خوب ، قوی و پر انرژی و بالاترین استقامت ممکن استفاده کنید.


حتما بخوانید: مصرف کراتین – با کراتین چه بخوریم؟


نقش کراتین و تحقیقات علمی را در مورد این مکمل بررسی کنید

دکتر. به گفته وب سایت سلام ، معمولاً ظرف دو هفته حجم ماهیچه ها را افزایش می دهد. کراتین همچنین مسئول بهبود عملکرد در تمرینات شدید ، افزایش سطح انرژی و تسریع بازیابی است. جای تعجب نیست که ورزشکارانی که از کراتین استفاده می کنند از قدرت و قدرت بیشتری نسبت به کسانی که استفاده نمی کنند ، برخوردارند.

کراتین از سنتز پروتئین ماهیچه ای برای تجزیه ذرات پروتئین برای افزایش ذخیره انرژی در ماهیچه ها استفاده می کند. کراتین از رشد ماهیچه ها ، عضلات بزرگتر و قوی تر پشتیبانی می کند.

تا کنون ، کار بسیار کمی در مورد نحوه عملکرد کراتین انجام شده است. مطالعات کنترل شده با دارونما بر روی کراتین در 5 سال گذشته ثابت کرده است که سطح انرژی را افزایش می دهد ، در نتیجه قدرت ، استقامت و سرعت بازیابی را افزایش می دهد.از دیگر مزایای غیر منتظره کشف شده می توان به کاهش سریع وزن و کاهش چربی اشاره کرد.

هنگام مصرف کراتین به نکاتی توجه کنید:

اگر مرحله تعمیر و نگهداری به مدت 5 روز یا بیشتر قطع شود ، باید مراحل نصب و نگهداری را از نو شروع کنید.

کراتین وقتی با قندها مصرف می شود بهتر عمل می کند. در حین استفاده از کراتین مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید.علاوه بر کراتین ، می توانید از مکمل های فولات ، ویتامین B6 و B12 نیز استفاده کنید.

مکمل های دیگر مانند Phosphagen phosphagen و Phosphagen HP phosphagen نیز دقیقاً مانند کراتین مونوهیدرات عمل می کنند و دستورالعمل ها و موارد استفاده آنها مانند کراتین مونوهیدرات است. فقط HP phosphagen را می توان به روش های زیر استفاده کرد:
4 بار در روز در 5 روز اول ، هر بار یک اندازه گیری ، و هر بار 1 تا 2 بار در روز پس از 5 روز.

آیا کراتین برای همه مفید است؟

در واقع ، پاسخ این سال منفی است. مطالعات مختلف نشان می دهد که حدود 30 درصد از افرادی که کراتین مصرف می کنند به آن واکنش خوبی نشان نمی دهند و به آنها “عدم پاسخ” گفته می شود. این افراد اغلب علائمی مانند سردرد ، گرفتگی عضلات و سفتی عضلات را دارند و تفاوت چندانی در عملکرد آنها بعد از مصرف کراتین وجود ندارد. بهتر است این افراد کراتین را بارگذاری نکنند یا از بار آهسته (که به معنی 3 گرم کراتین در روز به مدت 28 روز است) استفاده نکنند تا عوارض جانبی کمتری را تجربه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید