رژیم غذایی کتوژنیک در 2023 – پیش‌بینی‌ها

• در برخی موارد ممکن است نیاز باشد به مدت ۱۲ الی ۷۲ ساعت ناشتا باشید تا آمادگی لازم برای شروع رژیم کتو را داشته باشید و در این مدت صرفا از آب و نوشیدنی های بدون کالری استفاده کنید، البته این مرحله برای شروع رژیم کتوژنیک کلاسیک که قرار است برای طولانی مدت ادامه داشته باشد ضروری نمیباشد. بطور کلی در رژیم کتو باید روزانه ۲۰۰۰ کالری از مواد مغذی، به نسبت زیر مصرف شود: ۵۵ تا ۶۰ % کالری از چربی ۳۰-۳۵٪ کالری از پروتئین ۵-۱۰% کالری از کربوهیدرات ها بسیاری از مردم رژیم کتو را به منظور کاهش وزن شروع میکنند.

سایت رژیم کتوژنیک فرشته

غذاهای رژیم کتوژنیک در کل غذا های چرب عملکرد طبیعی مواد شیمیایی در مغز که مسئول تشویق خواب منظم هستند را مختل می کند. این ماده می تواند قند و فشار خون را در محدوده مناسب حفظ کند و به بهبود عملکرد ماهیچه ها و سیستم قلبی عروقی نیز کمک می کند. 10 نکته طلایی تغذیه ای در دیابت – وزن خود را به محدوده نرمال نزدیک کنید. مهم نیست از کدام رژیم غذایی پیروی میکنید؛ نکتهای که باید برای کاهش وزن همراه با حفظ سلامتی رعایت کنید مصرف مواد غذایی کامل و مغذی است. افزایش وزن و تورم: کلیه ها مواد زائد بدن را از طریق ادرار دفع می کنند و هنگامی که عملکرد آنها کند شده و به درستی صورت نگیرد، این مایعات در بدن تجمع یافته و می تواند منجر به تورم مداوم در بافت ها شود.

اگر دچار خستگی، ضعف و کاهش عملکرد ورزشی شدید، از غذاهای الکترولیتی، لیموناد کتویی و منیزیم بیشتری استفاده کنید. به این عوارض اصطلاحا آنفولانزا کتویی گفته میشود. روغن MCT: این روغن به ماست و نوشیدنیها اضافه میشود و سبب افزایش سطح انرژی و کتونها در بدن شخص میشود. پروتئین باید به میزان متعادل در این رژیم صرف شود، زیرا افزایش مصرف پروتئین باعث بالا رفتن سطح انسولین و کاهش یافتن میزان کتون در بدن میشود. از دست دادن عضله در هر رژیمی یک ریسک به حساب میآید اما میتوانید با مصرف پروتئین و کتون کافی، از دست دادن عضلههایتان را به حداقل برساند.

رژیم کتوژنیک دکتر صارمی

نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد. افزایش چربی سوزی: رژیم کتوژنیک به طور سریعی باعث افزایش چربی سوزی در هنگام استراحت ، فعالیت روزانه و تمرین می شود. این یک عارضه شایع در هنگام شروع رژیم کتوژنیک است ، اما اگر بیمار به خوبی هیدراته بماند معمولاً پس از مدت کوتاهی برطرف می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازدهی بدن شما برای سوزاندن و تبدیل چربی به انرژی، فوق العاده افزایش می یابد.

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات با چربی بالا است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. چربی­های شکم اغلب به علت اختلال در متابولیسم بدن و مقاومت در برابر انسولین به وجود می­آیند که رژیم کم کربوهیدرات در از بین بردن این چربی­ها موفق عمل کرده است. چاقی، مخصوصا چاقی شکمی با افزایش مقاومت به انسولین روند درمانی شما را دچار اختلال می کند. الکل: به خاطر مقدار کربوهیدرات آنها، بسیاری از نوشیدنیهای الکلی میتوانند شما را از رژیم خود خارج کنند. با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شده لازم است برای استفاده از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای سالمندان از یک متخصص تغذیه مشاوره به عمل آورده تا از مناسب بودن این رژیم برای سالمند اطمینان حاصل نماییم. Post was g en​erated  wi th the help of G​SA Con᠎tent G​ener at or D em​oversi on!

این ویدیو همه چیز در مورد این رژیم رو بهتون توضیح میده و تقریبا به همه سوالات شما پاسخ میده. روی هم رفته کتوژنیک رژیم خوبی است اما نه برای همه افراد. ماهی چرب: همه ماهیها مجاز هستند. نکته: مصرف دمنوشها به جز دمنوشهای میوهای مجاز است. این در حالی است که در روزه چربی باید ۹۰ درصد از کالری دریافتی تان از طریق مصرف چربی تامین شود.بسیاری از سؤالاتی که در مورد روزه چربی مطرح می شود بی پاسخ مانده اند. نکته1: در این رژیم به دنبال کالری شماری نباشید و از تمام مواد غذایی مجاز استفاده کنید تا از علائم آن بکاهید.

به دلیل رژیم کتوژنیک، بدن مقادیر زیادی آب را از دست میدهد؛ در نتیجه با از دست رفتن آب، املاح و مواد معدنی از قبیل سدیم، پتاسیم و منیزیم نیز از دست میروند. در این رژیم، شما اجازه مصرف کربوهیدرات را ندارید، همچنین پروتئین هم به مقدار کمی مصرف میکنید، همین امر باعث میشود که بافت عضلانی شما دچار فقر مواد ضروری شود و رشد خود را از دست بدهد. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند.

رایج ترین قوانین ناشتا بودن تخم مرغ کتو این است که به مدت 3 تا 5 روز تخم مرغ، پنیر و چربی های سالم بخورید. لقمه های کوچک تر، نوشیدن مقدار زیادی آب همراه با غذا و کاهش حواس پرتی های بیرونی می تواند به شما کمک کند که آهسته تر غذا بخورید تا کاهش وزن را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا هر آنچه که برای شروع رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید را مطالعه کنید. اگر ورزشکار باشید و یا فردی هستید که فعالیت بدنی زیادی دارد. کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند ، رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا برایشان مفید است.

همچنین مصرف کتون و روغنهای MCT میتواند مفید باشد. حتی مصرف آن در رژیم کتوژنیک به همراه ورزش میتواند مفید باشد. هر قاشق غذا خوری روغن زیتون 119 کالری به همراه داره. رعایت درصد بندی ها،میان وعده ها، ترتیب غذایی و کالری خیلی خیلی! میزان پروئین دریافتی در این رژیم باید حدود 25 درصد باشد. رژیم سنتی کتوژنیک که برای درمان صرع تهیه شد درصد محدودی از پروتئین و کربوهیدرات دارد. قند افزوده در بسیاری از این محصولات نیز منجر به فوران قند خون و عدم خواب مناسب خواهد شد.

نکته2: خواب کافی و زود هنگام در شب و نداشتن استرس از عوامل مهم در این رژیم به شمار میروند. “جاشوا شدل”، مؤسس و مدیرعامل Fuelary، هنگام تمرین کردن برای یک مسابقهی سهگانه، از رژیم کتو استفاده نمود. رژیمهای کمچربی برای لاغری طی دو دهه گذشته باب شدهاند، اما رواج پیدا کردن این رویکرد لاغری درست نیست. از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد.

چربی اشباع: از آنجایی که رژیم کتو سرشار از چربی است، ممکن است دریافت چربیهای حیوانی و اشباع نیز در پی آن افزایش یابد که خطرات طولانی مدت برای سلامتی به همراه دارد. رژیم های با کالری بسیار پایین آن هم به مدت طولانی مانع از کاهش وزن و همچنین استپ وزنی می شوند. شما به ازای مصرف هر لیتر اکسیژن 5 کالری می سوزانید. لیمو یکی از مرکبات محبوب است که برای طعم دادن به نوشیدنی ها، غذاها و دسرها استفاده می شود.لیمو می تواند یک گزینه عالی برای رژیم کتوژنیک با تقریباً 5.5 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر در هر میوه باشد.

یک آلو حاوی حدود 7 گرم کربوهیدرات است. از طرفی آب گرم سبب گشاد شدن رگ های خونی می شود و این موضوع باعث مصرف بیشتر اکسیژن توسط سلول ها خواهد شد. این بو به دلیل دفع فرآوردههای فرعی ناشی از کتوز میباشد. به همین دلیل این میزان کم، میتواند در طی فعالیتهای روزانه، به بدن آسیب بزند. با این روش در وقت خود نیز صرفه جویی کردید. براساس نوع انسولین یا قرص تجویزی پزشک وعده های غذایی خود را تنظیم کنید تا در ساعات اوج اثر، دچار افت قند خون نشوید.

حذفیات رژیم کتوژنیک

من چون مشاور تغذیه آنلاین و حضوری هستم می دانم که به احتمال زیاد شما اولین باری نیست که رژیم می گیرید و یا به دنبال رژیم لاغری مناسب و بدون بازگشت هستید. ورزشی که برای چاقی پهلو و شکم انجام می دهید باید ضربان قلب شما را اندکی افزایش دهد، اما نه در حدی که به شما فشار بیاید. یک پژوهش نشان داد که تنها بعد از دو هفته انجام رژیم کتو حساسیت انسولین تا ۷۵% بهبود پیدا کرده و قند خون از ۷.۵ mmol/l به ۶.۲ mmol/l افت پیدا می کند.

میوهها: در این رژیم تنها توت فرنگی، بریها و آووکادو که نماد این رژیم است، مجاز میباشند. آووکادو حاوی آنتی اکسیدانهایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند و باعث سلامت سیستم عصبی میشوند. متخصصین تغذیه معتقدند، موادی مثل کلسیم، ویتامین D، منیزیم و اسید فولیک در رژیمهای کتوژنیک بهندرت یافت میشوند. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. محصولات کم چرب: این محصولات به شدت فرآوری شده و اغلب دارای کربوهیدرات بالا هستند.

رژیم کتوژنیک به دلیل محدودیت مصرف کربوهیدرات آن نیازمند محصولات غذایی میباشد که فاقد هرگونه کربوهیدرات اضافی باشد و شما را از فاز کتوز خارج نسازد. متخصصان مصرف آدامس بعد از وعده های غذایی را توصیه می کنند. گیرند یا به تمرکز بالایی نیاز دارند، جویدن آدامس را توصیه می کنند. غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک نیز عموما بر مبنای اینکه چربی زیاد و یا کربوهیدرات کمی داشته باشند انتخاب می شوند. رژیم کتوژنیک مردم را وادار میکنند که درباره چیزهایی که در مورد مصرف چربی میدانستند تجدید نظر کنند و اینکه از خوردن غذاهای چرب ممانعت میکردند چون فکر میکردند آنها ناسالم هستند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.