با تغذیه مناسب درد قاعدگی خود را کاهش دهید!


با تغذیه درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مشکل ماهانه برای زنان است. در حالی که پریودهای به موقع نشانه سلامتی محسوب می شوند ، دویدن 3-5 روز می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات این درد می تواند به ابعادی تقریبا غیرقابل تحمل برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چندین روش ساده و بدون دردسر برای مقابله با دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل تغذیه سالم است. غذاهای متعددی وجود دارد که می تواند به کاهش درد قاعدگی و ناراحتی های مرتبط با آن کمک کرده و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

مواد غذایی برای کاهش درد قاعدگی

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج با خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. سرشار از فیبر است ، بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و نیاز به خوردن غذاهای ناخواسته قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف می کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که باعث آرامش عروق خونی می شود. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر به دنبال خوردن چیزی برای کاهش درد قاعدگی هستید ، بلغور جو دوسر ، بلغور جو دوسر ، یا حتی بلغور جو دوسر یا بلغور جو دوسر یک شبه با مقدار زیادی توپ توت فرنگی باید این ترفند را انجام دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در آشپزخانه خانواده های هندی یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه سال 2018 مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا از زنجبیل/شکر متبلور بعد از ناهار یا شام لذت می برید ، یا ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام می کنید ، زنجبیل نه تنها دردهای قاعدگی را کاهش می دهد ، بلکه به شما احساس نشاط می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از مواد غذایی با خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک وعده غذایی ، به راحتی تهیه می شود و با آرامش سیستم عصبی به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند ، اما روحیه شما را نیز آرام می کند.


با 8 فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه به عنوان یک غذا برای کاهش علائم قاعدگی نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین C.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار قابل توجهی گلبول قرمز را از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

به همین دلیل ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن بسیار مفید باشد تا آهن را از غذاهایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بهتر جذب بدن کند.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار مثر است.

کشمش را خیس کرده و برش دهید

نشان داده شده است که عادت به مصرف کشمش شبانه خیس شده و نوشیدن آب قزل که چند تکه زعفران است که در یک لیوان آب خیس کرده است ، باعث کاهش نوسانات خلقی و نفخ و همچنین درد قاعدگی می شود.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوره های قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

حفظ می کند

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک ، نفخ را بدتر می کند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک پذیر و ناراحت کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

همچنین ، قهوه با افزایش احتباس آب در بدن باعث افزایش نفخ می شود ، که اگر بدنبال غذاهایی هستید که درد قاعدگی را کاهش می دهند ، شما را ناراحت و خنثی می کند.

در حالی که ترک قهوه می تواند علائم ترک را ایجاد کند که منجر به سردرد و میگرن می شود ، چسباندن فقط به یک یا دو فنجان ممکن است بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند باعث تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذای تازه و سالم با ادویه جات سبک میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای مناسبی برای دوره درد نباشد.

قند

توصیه می شود از خوردن آب نبات قندی در دوران قاعدگی خودداری کنید ، زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، تمرینات ملایم که بر مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید