علوم ورزشی فواید مکمل آمینو اسید برای ورزشکاران چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل اسید آمینه این روزها به دلیل فواید زیادی که این مکمل می تواند داشته باشد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اسیدهای آمینه دلیل مهمی برای وجود پروتئین ها هستند ، یا به بیان ساده تر ، اسیدهای آمینه بلوک های سازنده زندگی هستند. هنگامی که پروتئینی را جذب می کنید ، بدن آن را به اسیدهای آمینه جداگانه تجزیه می کند ، آن را مرتب می کند ، مرتب می کند و آن را به آنچه بدن نیاز دارد تبدیل می کند.

نگرانی های قبلی ورزشکاران سه گروه آمینو اسید شامل لوسین ، ایزولوسین و والین بود که به آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار (BCAAs) معروف بودند. همانطور که از نامش پیداست ، این اسیدهای آمینه دارای شکل خاصی هستند که به آنها اجازه می دهد در شرایطی که برای سایر اسیدهای آمینه امکان پذیر نیست استفاده شوند. چه اهمیتی در مورد آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار (BCAAs) وجود دارد؟

چرا از مکمل های آمینو اسید به جای پروتئین استفاده می کنیم؟

همانطور که گفته شد ، پروتئین آن به طور طبیعی حاوی BCAA (اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه دار) است. پس چرا مکمل جداگانه بخورید؟ حتی یک پروتئین با کیفیت بالا حاوی مقداری از این اسید آمینه است که می تواند با سایر آمینو اسیدها ترکیب شود. اسیدهای آمینه برای جذب رقابت می کنند. برای بهره مندی کامل از یک آمینو اسید ، به مکمل خاصی نیاز دارید.

نکته اصلی چیست؟ وظیفه این اسید آمینه چیست؟ دلیل اصلی روی آوردن افراد به مکمل ها رشد عضلات است. نشان داده شده است که اسید آمینه لوسین تنظیم کننده خاصی از سنتز پروتئین برای رشد ماهیچه ها بعد از ورزش است.

استرسی که در حین ورزش دریافت می کنید آن را تحریک و تشویق می کند. بدن شما در حال حاضر همه چیز را برای رشد لازم دارد و بهتر برای تمرین بعدی آماده می شود. به طور کلی ، مکمل آمینو اسید این توانایی را دارد که با بهبود ریکاوری عضلات ، افزایش سطح تستوسترون و افزایش غلظت هورمون رشد ، توده عضلانی را افزایش دهد.

مکمل آمینو اسید استقامت را افزایش می دهدمکمل آمینو اسید چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟

مکمل آمینو اسید نحوه وابستگی بدن شما به سوخت ها ، کربوهیدرات ها و چربی های قبلی را تغییر می دهد. مشکل اصلی اکثر ورزشکاران ، به ویژه آنهایی که فعالیت های سنگینی مانند دویدن را انجام می دهند ، کاهش گلیکوژن است که باعث خستگی می شود و عملکرد آنها را مختل می کند.

جالب اینجاست که مطالعات انجام شده در سال 2011 بر روی هفت داوطلب مرد در حین تمرینات کاهش گلیکوژن ، به گروهی از اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه دار و گروه دیگر به گروه دارونما انجام شد. در گروهی که اسیدهای آمینه شاخه دار مصرف می کردند ، ذخایر گلیکوژن آنها حفظ می شد و عملکرد آنها 17.2 درصد افزایش می یافت.

فکر می کنید این اسید آمینه چگونه ذخیره گلیکوژن را در ورزشکاران حفظ می کند؟ با چربی سوزی مصرف اسیدهای آمینه می تواند چربی را به انرژی تبدیل کرده و متابولیسم را افزایش دهد. برای کسانی که بدنبال چربی سوزی هستند یا ورزشکارانی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، این اسید آمینه به سوزاندن سوخت و چربی کمک می کند.

اسیدهای آمینه برای سوزاندن چربی شکم

در حالی که اکثر مکمل های چربی سوز حاوی سطوح بالایی از محرک ها و سایر موادی هستند که ادعا می کنند متابولیسم را افزایش می دهند ، مکمل های اسید آمینه نیز ممکن است در سوزاندن چربی شکم نقش داشته باشند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 در یائسگی منتشر شد ، مصرف مکمل های آمینواسید سویا به مدت 3 ماه مانع افزایش چربی شکم در زنان یائسه شد. مصرف مکمل آمینو اسید با رژیم غذایی می تواند چربی سوزی را در مقایسه با رژیم غذایی تنها تسریع کند.

خستگی شما را کاهش می دهد

بر اساس یافته های فوق ، اسید آمینه BCAA این توانایی را دارد که خستگی روحی را که گاهی در حین تمرینات طولانی مدت ایجاد می شود ، کاهش داده و خنثی کند. این به دلیل ارتباط این اسید آمینه با تریپتوفان است.

معمولاً وقتی اسید آمینه زنجیره ای شاخه ای در بدن تخلیه می شود ، بدن تریپتوفان بیشتری تولید می کند که باعث آزاد شدن سروتونین در مغز می شود و هم باعث خستگی و هم خستگی روحی می شود. اسیدهای آمینه شاخه دار این فرایند را مهار می کند.

تمرکز ذهن را بالا می برد

مکمل آمینو اسید تریپتوفان را حفظ می کند و حافظه و توانایی کوتاه مدت شما را افزایش می دهد. این می تواند عاملی برای موفقیت آنها در طول مسابقه باشد ، به ویژه برای کسانی که چند ساعت تمرین می کنند.

مکمل آمینو اسید و جلوگیری از تجزیه ماهیچه هامکمل آمینو اسید چه مزایایی برای ورزشکاران دارد؟

بدن ما توانایی تخریب ماهیچه ها و تبدیل آنها به انرژی را دارد. این امر به ویژه در هنگام تمرینات قدرتی یا هنگامی که فرد کالری دریافتی خود را کاهش می دهد اتفاق می افتد. مصرف مکمل هایی مانند BCAA می تواند از تخلیه عضلات بدن به عنوان منبع انرژی جلوگیری کند.

اسیدهای آمینه و پروتئین ها به عضله سازی کمک می کنند. اما تحقیقات نشان داده است که اسیدهای آمینه حتی برای ماهیچه های بدون تمرین نیز می تواند مفید باشد.

مطالعه ای در دانشگاه S o o Paulo ، که در ژوئن 2010 در مجله Muscle & Nerve منتشر شد ، نشان داد که لوسین در موش ها از تجزیه ماهیچه های بی حرکت جلوگیری می کند. محققان توضیح دادند که لوسین تأثیر ژنی را که باعث نارسایی عضلات در دوره های بی تحرکی می شود ، کاهش می دهد.

بهبودی شما را بهبود می بخشد

مکمل آمینو اسید توانایی سنتز پروتئین عضلات را افزایش می دهد و از ماهیچه های شما محافظت می کند ، یعنی بدن پس از تمرین بهبود می یابد یا سریعتر بهبود می یابد ، فراموش نکنید که استراحت و بازیابی برای تناسب اندام مهم است. بنابراین مطمئن شوید که بازیابی کامل است زیرا برای پیشرفت شما بسیار مهم است.

درد عضلات را کاهش می دهد

با کاهش خطر آسیب عضلانی و بهبودی بهبود می یابد ، درد ماهیچه ها نیز کاهش می یابد و در نتیجه درد عضلانی کمتری پس از تمرینات شدید ایجاد می شود.

در سال 2006 ، مطالعه ای روی تأثیر یک مکمل آمینو اسید حاوی 9 آمینو اسید ضروری و 3 آمینو اسید غیر ضروری بر درد ماهیچه ها انجام شد و محققان دریافتند که مصرف آن در روزهای ریکاوری باعث کاهش درد ماهیچه ها می شود. اما مصرف اسیدهای آمینه قبل و بلافاصله بعد از ورزش باعث کاهش درد عضلات نمی شود.

عملکرد شما را در ورزش افزایش می دهد

اگر تمام فواید فیزیکی و روانی اسیدهای آمینه را در نظر بگیریم. نتایج باورنکردنی برای ما آشکار می شود. این عملکرد کلی بدن را بهبود می بخشد ، بدن بهتر تمرین می کند و ذهن شما در برخورد با یک رویداد متمرکزتر و بهتر است. اسیدهای آمینه به عضله سازی کمک می کند و از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می کند و در نتیجه باعث ایجاد توده عضلانی می شود.

مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقات غذایی Saga انجام شد نشان داد که هنگام مصرف مکمل آمینو اسید ، مقدار VO2max (حداکثر مصرف اکسیژن) بیشتر از مصرف دارونما است. محققان به این نتیجه رسیدند که استفاده از مکمل های ایزولوسین ، والین و لوسین می تواند ظرفیت تمرینات استقامتی ورزشکاران را افزایش دهد.

هشدار

علیرغم مزایای مکمل آمینو اسید ، نباید آن را بدون مشورت با پزشک مصرف کنید زیرا پروتئین حجم عملکرد کلیه را افزایش می دهد زیرا متابولیسم پروتئین باعث تولید سموم می شود که کلیه ها وظیفه دفع آنها را بر عهده دارند. بنابراین ، مصرف زیاد پروتئین می تواند بر عملکرد کلیه تأثیر منفی بگذارد.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منابع: thefeed و livestrong


دیدگاهتان را بنویسید