9 میوه شگفت انگیز انبه حقایق تغذیه و مزایای سلامتی


انتخاب و ذخیره سازی

انبه محصولات فصلی هستند. فصل میوه انبه تازه از اواخر ماه مارس آغاز می شود ، زمانی که بوی غنی آن خبر ورود آن به بازارها را می دهد.

انبه به طور معمول هنگام سبز برداشت می شود ، اما روی درخت کاملاً می رسد. میوه های نارس بسیار ترش هستند. انبه های ارگانیک باقی می مانند تا روی درخت برسند. با این حال ، میوه های کاملا رسیده از درخت می افتند و مستعد فساد هستند.

انبه توتاپوری
انبه های Sindhuri (kesar) “توتاپوری” انواع انبه است.

در فروشگاه ، انبه ها در اندازه ها ، اشکال و رنگ های مختلف وجود دارند. بر اساس اندازه و نوع میوه ای که دوست دارید بخورید ، یکی را انتخاب کنید.

آلفونسوتنوع از هند (ایالت ماهاراشترا) و “سندوری” گونه های پاکستانی (kesar) به دلیل منحصر به فرد بودن شناخته می شوند. انبه توتاپوری ویژگی منقار طوطی نوک آن شبیه به پوست براق است و در رنگهای سبز-زرد یا نارنجی جذاب ظاهر می شود.

آنهایی را که دارای پوست سالم هستند بدون هیچ گونه کبودی یا بریدگی انتخاب کنید. انبه های نارس را می توان چند روز در دمای اتاق نگه داشت و در رویه های کاغذی نگهداری کرد تا برسد. میوه های رسیده باید در یخچال نگهداری شوند ، اما هرگز زیر 50 درجه سانتی گراد نباشند. هنگام خوردن میوه به دمای معمولی برسید تا به طعم و مزه طبیعی برسید.

طرز تهیه و سرو

انبه را در آب سرد سرد بشویید تا گرد و غبار/خاک و بقایای شیمیایی از سطح آن پاک شود. پوسته خارجی پاک کننده را با یک پارچه نرم خشک کنید. میوه انبه باید به تنهایی و بدون چاشنی و افزودنی مصرف شود تا طعم غنی آن را تجربه کنید.

میوه را از طول به سه قسمت برش دهید تا قسمت میانی آن از دانه هاسکی تشکیل شود. سپس پوست را ببرید تا پوست از پالپ جدا شود. خمیر را به قسمتهای دلخواه خرد کنید.

روش دیگر ، با استفاده از چاقوی تیز ، گوشت را از دو طرف دانه مرکزی (سنگ) جدا کنید. به این ترتیب ، دو نیمه بزرگ میوه انبه و یک قسمت سنگ میانی به دست می آورید. سپس نصف آن را بردارید و گوشت را به صورت افقی و عمودی بکشید ، مراقب باشید پوست را خیلی عمیق نبرید. تمام نیمه را برعکس کنید تا در شکل نشان داده شود تا مکعب ها به بیرون رانده شوند. تصویر زیر:

پوست کندن میوه انبه

در اینجا برخی از نکات خدمات ارائه شده است:

آب انبه مارمالاد انبه سبز
آب انبه خوشمزه! مارمالاد انبه سبز.

  • میوه انبه را می توان به تنهایی و بدون هیچ گونه ادویه/افزودنی مصرف کرد.
  • مکعب های انبه تازه یک افزودنی عالی برای سالسای میوه ای و سالاد است.

  • آب انبه یخ زده یک نوشیدنی محبوب و خوشمزه است.

  • آب انبه به عنوان “میلک شیک انبه” با شیر مخلوط می شود. میوه انبه همچنین در تهیه مربا ، ژله ، بستنی و در صنعت آب نبات شیرین استفاده می شود.

  • انبه نارس ، خام و سبز در کشورهای آسیایی برای تهیه ترشی ، مربا (مارمالاد) و چاتنی استفاده می شود.

مشخصات امنیتی

از مصرف میوه انبه در رژیم غذایی افرادی که تحت درمان با وارفارین هستند ، اجتناب شود. انبه با داشتن ویتامین A بالا می تواند باعث تقویت فعالیت وارفارین شود که می تواند منجر به افزایش خطر خونریزی شود. (پیوند مرجع-تداخل غذا و شیوه زندگی با وارفارین).

حساسیت به لاتکس انبه ، انبه خام و نارس در برخی از افراد مستعد شایع است. واکنش های فوری ممکن است شامل خارش در زاویه دهان ، لب ها و نوک زبان باشد. در برخی افراد ، واکنش ها می تواند شدید باشد و شامل تورم لب ، زخم در زوایای دهان ، مشکل در تنفس ، استفراغ و اسهال است.

این واکنش به دلیل ایجاد می شود اسید آناکاردیک در انبه های خام و نارس یافت می شود. واکنشهای آلرژیک متقابل با دیگران Anacardiaceae
میوه های خانواده مانند “سیب بادام زمینی” بسیار رایج هستند. چنین رویدادهایی ممکن است با میوه کاملاً رسیده نادر باشد. با این حال ، افراد مبتلا به حساسیت به میوه انبه ممکن است بخواهند از خوردن آنها اجتناب کنند.
(سلب مسئولیت پزشکی).

نقل قول حقایق

میوه انبه منبع عالی ویتامین A ، رنگدانه های کاروتن ، ویتامین ها و پتاسیم است.

در رژیم غذایی افرادی که تحت درمان با وارفارین هستند ، باید از مصرف میوه انبه اجتناب شود. علائم آلرژیک بعد از خوردن انبه نارس خام شایع است.

≻≻-برگشت میوه ها از جانب میوه انبه. برای مشاهده یک لیست چشمگیر از همه انواع میوه ها ، اینجا را ببینید تا تصاویر کامل ارزش تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها را مشاهده کنید.

≻≻-برگشت صفحه نخست.

سایر منابع:

  1. Mangifera indica-شبکه جنگلداری کشاورزی.

  2. USDA – پایگاه داده مواد مغذی برای مرجع استاندارد.

  3. همه چیز درباره تابلوی انبه-ملی انبه.

  4. تداخل غذا و شیوه زندگی با وارفارین



دیدگاهتان را بنویسید