علوم ورزشی 3 نکته مهم برای ورزشکاران قهوه دوست


آنچه در این مقاله می خوانید

اگر شما از جمله ورزشکارانی هستید که علاقه زیادی به مصرف قهوه دارند ، باید نکات مهمی را که باید در مورد آن بدانید ، بدانید.در این مقاله ، چند نکته مهم را برای شما توضیح می دهیم ، به عنوان مثال ، چرا ما نباید نوشیدنی بخوریم قهوه بعد از تمرین؟ ؟

1. بعد از ورزش قهوه نخورید

نوشیدن بیش از حد قهوه پس از یک تمرین سنگین یک اشتباه بزرگ است زیرا در روند بازیابی بدن شما اختلال ایجاد می کند. هنگام ورزش ، کورتیزول برای مقابله با استرس و تنش ورزش آزاد می شود. این یک روند طبیعی در حین ورزش است.

این امر بدن شما را در وضعیت کاتابولیک قرار می دهد. بدن شما همچنین تستوسترون تولید می کند. نسبت مطلوب تستوسترون/کورتیزول برای بهبود بعد از ورزش مهم است. شما باید به محض اتمام جلسه تمرینی سطح کورتیزول خود را کاهش دهید تا بتوانید نسبت تستوسترون به کورتیزول خود را متعادل کنید ، به همین دلیل تغذیه بعد از تمرین بسیار مهم است. خوردن درست بعد از تمرین می تواند بدن شما را از کاتابولیک به آنابولیک تبدیل کند ، اما قهوه برعکس عمل می کند.

به یاد داشته باشید که برای بیدار شدن و پرانرژی بودن صبح قهوه می نوشید. وقتی قهوه می نوشید ، غدد فوق کلیوی کورتیزول تولید می کنند. کورتیزول یک هورمون محرک است ، اما همچنین یک هورمون کاتابولیک است. وقتی استرس دارید ، کورتیزول دوست و بدن شما را در وضعیت جنگی قرار می دهد. کورتیزول هورمونی است که پروتئین را برای انرژی تجزیه می کند و برای جلسات قبل از تمرین ایده آل است. اما وقتی بعد از ورزش قهوه می نوشید ، حالت کاتابولیک را طولانی می کنید.

2. قهوه بنوشید اما زیاده روی نکنید

3 نکته برای بدنسازان و ورزشکارانی که عاشق قهوه هستند

قهوه یک شمشیر دو لبه است. اگر از آن برای سوزاندن چربی استفاده می کنید ، می توانید به میزان کافی بنوشید ، اما اگر چندین بار در روز به دلیل خستگی و بی حوصلگی قهوه می نوشید ، این مقدار بیش از حد خواهد بود. اگر اغلب و در مقادیر زیاد مشروب می نوشید ، منبع انرژی شما به آن بستگی دارد و ممکن است احساس هیجان کنید اما همچنان خسته باشید. اینها نشان می دهد که شما باید مصرف قهوه خود را به حداقل برسانید.

یکی از راه های جلوگیری از تداوم کاتابولیسم این است که کاری برای حمایت از غدد فوق کلیوی انجام دهید. کافئین می تواند بر غدد آدرنال فشار وارد کند و مواد مغذی بدن را از بین ببرد. می توانید از rhodiola rosecea استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما از این بیماری رنج نمی برد. این گیاه یکی از گیاهان اصلی است که می تواند به بدن شما در مدیریت استرس و لذت بردن از نوشیدن قهوه کمک کند.

3. از وضعیت متابولیک خود آگاه باشید: کند یا سریع؟

شما قطعاً نمی خواهید خواب شما مختل شود. یک مطالعه نشان داد که حدود 50 درصد از آمریکایی ها خواب راحت ندارند یا خوب نمی خوابند. اعتیاد به کافئین می تواند خواب شما را مختل کند. ژنتیک همچنین می تواند در میزان نوشیدن قهوه نقش داشته باشد. CYP1A2 آنزیم اصلی مسئول متابولیسم کافئین است.

کسانی که متابولیسم سریع دارند باید ساعت 21.00 قهوه بنوشند و ساعت 9.30 بخوابند! اما کسانی که متابولیسمشان کند است و صبح ها نصف لیوان می نوشند و در مورد نوشیدن قهوه در تمام روز مضطرب و هیجان زده هستند و شب ها در خوابیدن دچار مشکل می شوند!

اگر متابولیسم شما کند است و به کافئین حساس هستید ، بعد از ظهر قهوه نخورید. حتی اگر متابولیسم سریع دارید ، بعد از ساعت 3 قهوه نخورید. نوشیدن قهوه در اواخر روز می تواند باعث افزایش کورتیزول شود. به یاد داشته باشید ، با غروب آفتاب ، کورتیزول شما کاهش می یابد. غروب خورشید همچنین علامتی برای بدن است که تولید کورتیزول را کاهش می دهد و در نتیجه باعث تولید ملاتونین ، هورمون خواب و ریکاوری می شود.

مقدار مناسب نوشیدن قهوه چقدر است؟

اگر از قهوه به درستی استفاده کنید ، کافئین به شما کمک می کند تا انگیزه و قدرت لازم برای ورزش ، کسب انرژی و افزایش متابولیسم خود را پیدا کنید. حتی اگر از قهوه به طور نامناسب استفاده می کنید ، اعتیاد به کافئین می تواند باعث از دست رفتن انرژی شما در طول روز شود و درنهایت کالری بیشتری از آنچه می سوزانید مصرف کنید.

بنابراین مقدار مناسب چقدر است؟ آمریکایی ها به طور متوسط ​​روزانه 250 میلی گرم قهوه می نوشند. یعنی حدود دو فنجان کوچک یا سه شات اسپرسو. اما به یاد داشته باشید: میزان کافئین یک فنجان متوسط ​​قهوه می تواند بسیار متفاوت باشد.

بهتر است تا جایی که ممکن است قهوه بنوشید تا از مزایای آن استفاده کنید. زیرا برای بهره مندی از فواید آن لازم نیست زیاد قهوه بنوشید. شما می توانید از مقدار کمی آن استفاده کنید ، به خصوص اگر در برابر آن مقاومت نکرده اید.

حداقل: وزن بدن (بر حسب پوند) را بر 2 تقسیم کنید. می توانید مقدار قهوه ای را که به میلی گرم در روز بدست می آورید بنوشید. اگر بر حسب پوند حساب کنید ، 1 میلی گرم قهوه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ، میزان قابل نوشیدن است.

بیشترین: شما می توانید تا 5 برابر حداقل مقدار قهوه ای که مصرف می کنید بنوشید. هرگز نباید از این مقدار در یک روز تجاوز کنید. زیرا در این صورت قهوه بر شما تأثیر منفی می گذارد و باعث بی قراری ، حساسیت ، اختلالات خواب و ناراحتی معده می شود.

با حداقل مقدار شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید و دائماً تأثیر آن را روی خود بررسی کنید. اگر از مقدار کمی عصبی هستید یا هیجان زده اید ، این کافی است زیرا اگر می خواهید بدون نیاز به مقدار آن را افزایش دهید ، بدن خود را به نیاز به مقادیر بیشتر عادت می دهید. اما کافئین روی همه افراد تأثیر متفاوتی دارد و شما باید به بدن خود گوش دهید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منابع: t-nation و nerdfitness


دیدگاهتان را بنویسید